Semuanya kembali normal!

Salam utk semua..
Rupa2nya dah hampir sebulan jugak aku tak update blog aku ni. Ada pulak geng yang 'menyound'.."hai..nak bersarang jugak ke??"... hehehe..Sebenarnya bukan menyepikan diri, tapi dalam 3 minggu ni kami sekeluarga diserang demam.
Mulanya akulah yg kena dulu.Lama jugak aku tak kena demam ni.Demam2 sikit tapi tak jadik demam tu mmg adalah beberapa kali.Kalu betol2 demam panas tu...Rasa2nya 2 tahun yg lepas.Time tu mmg lepak n panas sgt sampai kena tahan masuk wad. Time tu...abg JMD ada dgn aku.Anak2 pun abg Jmd tlg jaga.So, relek ar sikit beban tu.Tapi sekarang ni...time sakit tu hari...uwaaa.. aku nak laki aku oiii... mmg mencabar betoll.. Bertambah lagi anak2 aku pun turut diserang demam.. dari sorang ke sorang.. Alamak!! risau betul aku dibuatnya.. Bayangkan dengan keadaan diri sendiri yang tak larat, anak2 pun sama demam..Adusss!!!! kugagahkan jua.
Lain macam betul demam kali ni.Terasa bisa di seluruh sendi2ku.Chikungunya ke??? Oh tidak!!!Nasib baik mmg tidak..hehehe...Emm..Alhamdulillah..
Mujurlah mak n bapak mertuaku datang menjengukku. Terasa ringan sikit derita yg ku tanggung. Terima kasih mak..terima kasih bapak..Budimu kukenang sepanjang hayatku. Tak lupa juga pada Abg Long aku yg datang pd hari pertama aku kena demam. TQ so much sbb tlg antar pegi klinik.
Ditika dan saat ini kami semua baik2 ajer.. Sempat jugak aku kehilangan suara aritu. Tapi tak sehebat abg JMD yg hilang suara hampir setengah tahun..Sekarang ni pun pitching dia masih lari lagi..Redha ajerlah..Mmg susah bila xde suara ni..Lebih2 lagi bidang keje aku ni(Purchasing) mmg perlukn byk cakap..yelah time nk deal dgn supplier,dgn user2 kt tpt keje aku ni lagi.Macam2 reward aku dapat tu hari...sabar ajelah..hihihi..
Walaupun masih ada batuk2 n selsema diantara kami sekuarga..but we are getting fine and will back to normal..InsyaAllah!
Inilah salah satu ujian dari yg Maha Esa utk aku dan anak2. Harapanku agar kami terus n tetap teguh mengharungi hari2 mendatang.
P/s:Kenang daku dalam doamu yer bang...:)
Wassalam

3 comments:

Anonymous said...

Kak Eylla,
Kesian akak.. Sabar ek.. Patutlah senyap je.. Rajin2 makan ubat. Ana pun baru nak kebah. 3 minggu demam. Cuma batuk tak hilang-hilang lagi. Suara pun on off je. Musim demam gini agaknya kak..

Take care ye kak..

eylla_sue said...

Makasih ana sbb mengingatkn.awk pun kena rajin2 mkn ubat yer..yg paling risau bila anak2 jatuh sakit.Tp Alhamdulillah sume baik2 jer.. Nak cepat baik batuk cuba awk mkn madu+limau nipis..InsyaAllah cpt ok...

Anonymous said...

Kak Eylla,
Tq2.. :)