Abdurrahman Sudais..4 tahun laa..

Salam.......,

Jam baru pukul 5 pagi.Aku mmg tak lena tidur malam tadi.Kdg2 mmg ada sindrom ssh nak tido aku ni...emmm ntahlah naper yek..Terbangun awal ni..So kesempatan di pagi yg hening ni..hihi..aku amiklah kesempatan utk mengupdate blog aku ni.

oklah,nak citer sikit pasal anak aku yg ke3...


ABDURRAHMAN SUDAIS BIN JAIS.




Dilahirkan pada 26April 2005 di Hospital Penawar Pasir Gudang.So ari Ahad tu ari Birthday anak aku le ni.. Rasanya antara kesemua anak aku..dialah yg paling dipermudahkan kelahirannya. Teringat aku masa tgh sakit2 untuk melahirkan..Jam pukul 1 pagi..Abg JMD keje shift malam. Tepon abg JMD, rasanya lambat sungguh dia nk sampai ke rumah.Walaupun dipikir akal logik.. sebenarnya..abg JMD amik masa cuma bape minit jer utk sampai ke rumah.Berdesupp lah gaknya time tu.Tapi time tu,dah aku tgh kesakitan yg amat...mmg ler terasa lama.hehe.. Sampai jer hospital, masuk labour room pastu tak lama, kira2 sejam lebih jer..seorang lagi baby yg comel dah pun lahir ke dunia ini.


Alhamdulillah..mudah rasanya kali ni.Berbanding anak yg sebelumnya 2-2 kena induce sbb ada pobem..


Untuk lebih mudah, kami memanggilnya IMAN.Walaupun ada yg menegur bukanke bagus jika dipanggil dgn nama penuhnya ABDURRAHMAN..Emm..nk buat camner..dh sinonim dah budak tu dgn nama IMAN...bukan AIMAN tak kisah..udahler..hehehe.. Nama ni dipilih oleh bapaknya..hihi..alarr..mmg kesemua nama2 anak aku ni bapaknya yg pilih..ngelat ek..hehehe..sebenarnya mmg aku tak kisah. pun.Aku orait jer..menvariasikan nama anak2 selain terkandung makna yang baik. Mudah2an nama ini sempena nama seorang imam di Mekah memberi makna dalam hidup anak ini.Semoga menjadi anak yang soleh dan berIMAN..insyaAllah..


IMAN tumbuh menjadi seorang anak yg semakin aktif, cergas dan bijak.Kadang2 terasa penat jugak menjaga dan melayan karenahnya. Ada saje idea dia untuk mengecahkan rumah..Dia lah jugak yg berjaya menjadikan aku Tarzan di taman aku ni..hehehe...


Semalam kami celebrate dgn memotong kek untuk IMAN.Alarr saje2 jer nk layan budak ni.Bagi dia seronok sikit.Dulu ayahnya yg rajin melayan bdk2 ni bila time bday dia org.Sapa lagi yg nak buatkan kek kalu tak kawan dia JOE KEK tu..Tapi skrg nmpaknya dah tak dpt merasalah kek dari Joe Kek tu..huhuhu.. Wlaupun ayahnya jauh di Yanbu...tapi ini tidak membataskan kami celebrate sama2. IMAN mmg nampak seronok potong kek depan ayahnya...emm..SKYPE lah apa lagi..jadilah yek..hehehe..

alamak!!! bapak iman ni posing lain macam jek...hehehe


ni kat taska..

geng2 sebaya IMAN..sapa yang paling ketot?? eh..anak aku lar..hihi..

Kat taska dia org pun aku bagilah something utk IMAN celebrate dgn kengkawannya. apa??Membazir?? emmm...entahlah yek..aku cuma mahu agar hati kanak2nya ini terhibur... alarrr...budak2..kan..kan..

Aisey..dari semlm menaip posting ni ... tak siap2?? hehehe.. semlm nak download beberapa gambo tapi line plak lemban semacam jek. So skrg ni barulah boleh dwnload..So, terperap jugaklah entry ni jadik draft 2 hari yer...

~Wassalam~

1 comment:

Anonymous said...

Kak Eylla,
Sampaikan salam untuk birthday boy tu ek.. Wah.. ramai juga yang sambut birthday bulan ni nampaknya.. Kat sekolah Ana, boleh kata dah 2 3 kali merasa makan kek harijadi bulan ni.. Alhmdulillah, rezeki.. hehe