Salam Maulidurrasul

Salam utk semua,

12 Rabiul awal.Hari ini hari sambutan maulidurrasul. Selamat menyambutnya. Bersama-samalah kita mengejar syafaat nabi.Jadikan akhlak nabi sebagai contoh dan amalan dalam kehidupan...InsyaAllah!

Keunggulan keperibadian Baginda SAW dijelaskan dalam firman Allah yang bermaksud:



"Demi sesungguhnya, adalah bagi kamu pada diri Rasulullah itu contoh ikutan yang baik, iaitu bagi orang yang sentiasa mengharapkan (keredaan) Allah dan (balasan baik) hari akhirat, serta dia pula menyebut dan mengingati Allah selalu (dalam masa susah dan senang)." (Surah al-Ahzab, ayat 21)




Biasanya di sini akan diadakan perarakan. NatOleo turut menyertai perarakan ini. Sempat jugalah aku mem'purchase' barang2 yg diperlukan untuk membuat sepanduk dsb.

Sempena bulan mulia ini, umat Islam diseru supaya sentiasa bertakwa kepada Allah dan mengingati sejarah pengorbanan Rasulullah SAW dalam menegakkan agama Islam dengan membanyakkan selawat kepadanya

Akhir kata, Salam Maulidurrasul!

“… Dan tidak kami (Allah) utuskan kamu (wahai Muhammad) melainkan untuk menjadi rahmat bagi sekalian alam.” Surah Al-Anbiya, ayat 107.

2 comments:

REENAZ said...

Eylla, kat sini xsedau pon Maulidur Rasul. Dorg xder celebrate pape pun...Rindu makan reramai kat dulang sama tuh dgr2 ceramah agama kat masjid... huhuhu

SuHAiLaH SeLAmAt said...

emm..pelik gak naper kat sana xde celebrate pape pun..walhal bday junjungan kita tuh..