ahlan wasahlan

Apa-apa ajer...

Salam....,


Entry ni aku bikin selepas jengok blog kawan aku yg tggl kat nun sana (Yanbu,KSA) iaitu empunya blog 'mama bungas'. Wahhh... happi sesangat bila tengok dia org tu dh pun selesa dan dpt menyesuaikan diri kat negara org tu.. Ada kelas 'KEMAS' lagik... hihihi.. ok ar tu... dpt jugak eratkn silaturrahim selain menghilangkn kerinduan di hati msg2 pada tanah air & kuarga kat Mesia ni.. kan..kan..kan.. Bukan senang nk mengadjustkan diri kat tpt org ye tak??? Kalu kat sini ... org pompuan yg lebih2 lagi boleh drive tu.. xyah pasang pak supir. Nak ke mana pun.. psg stering jer lerr... Isshh.. mestilah mintak izin dulu.. Kita dah buat package dgn asben kite.. Mintak izin kuar utk g mana2 guna package...hihihi.. Ye lar.... tak ke susah kalu hari2 kena tpon asben nk mintak izin. So... solutionnyer.. buat lah package yg mmbolehkan kita kuar kemana2 atas urusan keperluan harian selain ke tpt keje dll... Pepandai ler jaga diri yek!


kat sini..hari2 yg kita lalui sama jek.. Buat masa ni xde yg interesting dpt di citerkan.Rutinnya sama jek.. Paling2 pun menghitung hari jelah rutin kite.. Penah tak dgr habit org kalu boring dia makan...kalu boring makan... kalu makan x boring...hah! tu aku lah...hihihi.. Bila baca blog asben (walangkopo) dia makin kurus.. aku plak risau! bukan apa..sian kat asben aku satu hal... lg satu hal... ini mana bole jd... nti kite plak gemok drpd asben ..uhuk uhuk..mana matching..hihihi..


Citer psl gemok ni plak, aritu ada kawan aku dr KL dtg buat promosi programme mknn sihat. Dulu dia laki bini mak oii..punyerlah sehat.. skrg bila jumpa punyerlah slim.. Produk nyer .. HERBALIFE. Basic foodnya ialah dari Soya dan sayur-mayur.. aku sajer jer nk dgr. Tmbah pengetahuan. Kdg2 bila depa ni berceriter byk bende2 baru yg kite x tahu. Cthnye : depa ni tnya kenapa skrg ni anak2 lelaki byk yg 'lembut'. Kite x nmpak plak sekeliling kite yg ramai anak2 'lembut' ni. Adalah sorang dua. Depa ni ckp sbb byk mkn ayam grg segera. Kalu kat Mesia ni aym grg segera tu apa lagi... kompeni tpt keje aku ada syer..yelah psl grup JohorCorp.So, kite sensored ar skit. Berbalik citer aym grg tu td... depa ni ckp, aym skrg ni 2 mggu jek dh bole sembelih. Sbb apa? sbb aym tu kena cucuk dgn hormon betina.?? aku pun x plak tnya depa tu lebih lanjut. So, bila anak2 lelaki ni mkn ayam tu...dgn lebih kerap..apa jadik?? Nasib baik aku x faveret ajak anak2 aku mkn aym grg segera ni... Kalu nk mkn pun xleh selalu ler....
aku ni tgh merapu bebukan ek..Ni main taip jer tau.. pasni baru aku pikir nk bubuh tajuk apa untuk entry ni..hehehe..


Skrg ni Pasir Gudang selalu ujan. Lebih2 lagi pada sebelah ptg. Pas balik keje td ( kite keje 1/2 hari jek tiap2 sabtu) aku sempat lar jemur Toto kat luar. Tapi x sempat aku selamatkn toto aku tu..sbb cuaca panas tiba2 btukar ujan plak.Tapi ujan sekejap je arini.. Aritu, Dida (Kasih Rizhad) tnya nape byk gambo ujan kat blog aku. Masa tu aku g Masai dgn anak2. Kononnya nk mkn kt luar.Tp terperangkap dlm ujan yg lebat yg tahap gaban.Boring menunggu dlm kete ar tu... tu yg snap gambo ujan jek... hihihi.. Ujan tak sampai 1/2 jam jek aritu, dah mbuatkn masai banjir sekejap. Dalam masa bulan 2-3 ni, musim kt PG bermacam2 plak.Ada 4 musim tuhhh... Musim angin dah lepas masa festival lelayang tu ari.Musim ujan..musim bunga.. Chewah!! ada ke musim bunga ni. musim luruh pun ada tau!! Kalu kat Jepun musim bunga Sakura. Kat Pgudang ni musim bunga Sapulaaa..Alaaa... pokok2 tggi berbunga2 yg byk kat jalan pekeliling dan sekitar PG ni.Lepas gugur kena sapulah!! hehehe..Org yg biasa kt PG ni tau lah kottt.. Mmg lawa. Hati pun berbunga jek bila melalui jalan2 kat situ.aku ni pasal mmg minat kat Flora2 ni. tu yg rajin sikit perati..Kecintaan aku pada Flora mmg tggi. Cuma masa jek mencemburui aku..hehehe.. Nk tambah pokok2 kat laman pun x sempat. Yg sempat ditanam tu pun ada yg jenis dia idup segan mati tak mau..hihi..tp xper.. ada simpan azam.Tggu lah askar aku independant sikit..
Oklah.. ada sikit gambo2 kat bwh ni. Sesapa yg rindu dgn PG nti bila ada masa aku snapkn view kat sini yer... x sabar aku nk tggu asben kite balik bulan 5 ni.Sbb asben aku mesti ckp PG sama jek.. xde perubahan pun!! (mcm dh tgglkn PG 10thn jek ek..hehehe)





Ni kat kaw. Tmn Air Biru. Bunga2 mula berguguran...

Sempat gak kite snap masa nk g keje tu ari... ni jln nk g Johor Port.


1 comment:

REENAZ said...

Dah lama xmenyusuri jalan nih! Pegi Jasion ler, pasar ikan ler, yang paling best pasar malam hari sabtu tiap minggu! Syoknyerrrrrr merambu!!!!Muahahahaha

santapan rohani :)

Birthday Abdurrahman Sudais