Happy Birthday to Kekandaku..

Salam...
Hari ni 20 February, birthday abg JMD. Ini merupakan kali pertama abg JMD kena celebrate birthday sorang2 kat nun sana.. emm... terkilan plak rasa hati huk..huk.. Kebiasaannya kami celebrate together-gether. Paling kokak pun kek sebijik. Pastu.. potong le kek tu anak beranak. Kek tak abis, anak aku bwk pegi sekolah, bagi kengkawan dia. . settle..Emm..tapi xper lah yer.. doa adinda sentiasa mengiringi kekanda di sana.. chewah... berdinda-dinda plak aku ni..hehehe.. tapi semenjak berjauhan ni kemesraan tu semacam di polish balik.. hehehe.. so jgn risau pada isteri2 yg baru ditinggalkan suami utk berhijrah ke sana. (p/s : Wife Joe Kek..keep in touch with me ok! anytime kita bole calling2 ke maday2 ke..)
InsyaAllah kasih sayang boleh terus di pupuk dan terus terjalin especially dgn bantuan teknologi cyber masakini. Jangan mudah terasa hati dan mudah terpengaruh dengan kata2 yg kurang elok tentang suami kita kat sana. Kita lebih mengenali hati budi suami masing2..tak gitu?? Mereka ke sana pun mencari rezeki.. dan untuk siapa? kalu bukan untuk kita dan anak2. Sentiasa berdoa. Seperti yg aku share pd entry aku yg lalu, doa seorang isteri especially ibu spt kita akan senang dimakbulkan Allah.Kerana sifat penyanyang yang ada pada kita. Mohonlah apa2 saja yang terbaik untuk kita dari-Nya. Dia Pencipta kita yang Maha Mengetahui apa jua yang terbaik utk kita sbg hambaNya... InsyaAllah.

Keredhaan dari suami amat penting. Apa jua tindak tanduk perihal laku kita perlulah atas redha suami. Aku sedikit terkilan sebab berjauhan dgn suami mengurangkan peluang utk mengutip ganjaran pahala. Susah lah ini macam nk dapat pahala..Kalu tidak..kan senang kutip pahala.. ye tak? .. sediakan makan + pakai suami, sambut suami ketika pulang dari keje, senyum dan tunjuk muka manis depan suami pun dah dapat pahala mudah..(Sesungguhnya pahala + amal seseorang itu atas urusan Allah jua. Usaha kita perlu ada!)) emm..tulah kekadang... masa duduk sebumbung byk peluang lain yg kita rugikan macam tu aje.. Bila dah berjauhan macam aku ni ... hai... rugi beb!
So, Lastly utk darlingku.... Selamat Hari Lahir.. Semoga perjalanan hidup kita sentiasa di redhai. Jaga kesihatan bebaik kat sana. TQ coz u alwayz be a good husband to me, good ayah to my kids. (no doubt about it ok!). Seperti selalunya.. dirimu sentiasa hadir disetiap doaku. Cukuplah tu... yek.. x bole lebih2.. nak lebih2 kita calling2 yer...hehehe...
p/s: Alamak!! b'day present x sempat ar nk kirim En Yunus..sowey ar darling,,,uwaaa...

No comments: