Aktiviti di petang Sabtu

Salam

Entry aku kali ni sajer nk bercerita pasal aku dan anak2 beriadah di waktu petang.


Alahai..kalu kat Pasir Gudang ni mana jelah boleh dibawa anak2 untuk beriadah kalu tak di Bukit Layang2 tu.. Lagipun hari Sabtu ni aku kerja 1/2 day. So, kat situ ajelah yg aku mampu bawa anak2 beriadah. Aktiviti ni memang amat jarang aku buat. Selalunya kalau ajak dia org jenjalan pun aku pegi Tesco ke, Kipmart ke.. Tapi utk sesekali tulah aku layankan ajer... Mengembirakan hati anak2 kan satu kelebihan..InsyaAllah..
Nampaknya beberapa hari ni di Pasir Gudang angin bertiup agak kencang. Jika keadaan berangin macam tu, apa lagi kalu tidak dengan aktiviti main layang2.Petang tu ramai gak yang secara tidak formal dah mula main layang2 sendiri. Maka, tak lama lagi akan datanglah festival layang2 di PG ni. Biasanya mmg bulan Febuari..kan?? yelah agaknya..Emm...seingat aku cuma sekali dua aje aku pergi ke festival layang2 tu semenjak beberapa tahun menjadi acara tahunan di PG ni. Bukannya apa...tak sanggup dan malas nak melayan keadaan panas dan bersesak2 tu. Bertambah lagi dengan betapa susahnya nak mencari parking. Kalu abg JMD plak..tanya dia.. pernah tak dia pegi time festival tu..Aku pun malas nak layan lagilah abg JMD...hehehe..

So petang tu..aku hanya melayan anak2 bermain kat playground tu..iman nak main gongcor (pelat iman..actually gelongsor..apa lagi!) dan nak makan aiskrim... tu yang asik balun sampai dua kali makan aiskrim.. tapi abg JMD jgnle pelik sbb yg mula2 tu tak abis pun..aiskrim calong tu dia makan keropok nyer ajer...ibulah yg untung..ye tak??.

Kali ni aku jadi rajin pulak sabar menunggu anak2 bermain sehingga puas. Biasanya tak dapat lama ar..hehehe.. biarlah..atleast iman dan anak2 yg lain lupa sekejap yg dia org tu tengah rindu kat ayahnya..teringat plak gelagat iman masa chatting dgn ayahnya tu hari..melaung sambil kedua2 tangan kat mulut, "Ayah!!! bila ayah nk balik kat umah kita..Iman rindu ayah!!" uhuk uhuk..kelakar dan sedih beb.. soweyy..kalau ada hati yg terkedu sekejap..emm..tulah pengorbanan..kan??..

Aduss..penat jugak petang tu. Baby Iyan sampai boring2 tunggu akak dan abg2 nya asik bermain. Sampai tertidur dia masa dipangkuan aku. Tu pun..aku sedar bila nak amik gambo dia..hehehe..sian anak ibu..angin sejuk sikit masa tengah lepak kat tepi tasik tu buat baby Iyan selsema plak..hai...





Apa yang aku lihat kat sekitar situ dan apa yang boleh aku katakan..ada jugak ler beberapa perubahan. Landskap yang baru, dan upgrade sana sini dapatlah menambah santapan mata dan mengindahkan lagi suasana disekitar tasik kat situ. Ke... aku yg dah lama tak ke sana..hehehe..

p/s : gambo selebihnya kena scroll down until end of this page.

No comments: