Coretan Hari Ini

Assalamualaikum..

Sebenarnya, kering gak idea aku nk mengisi blog aku ni...Tapi tak kisahlah..mahu jugak aku titipkan sesuatu.




Sempat posing dlm kete..masa nk amik ayah kat Senai Airport..
Masa tu tak sabar nk jumpa ayah tau..

Aritu masa jemput abg JMD yg pulang dari KSA, kat Senai airport..mcm2 persoalan dlm hati. Lebih2 lagi mmbayangkn bagaimana agaknya reaksi baby Iyan bila bertemu dgn ayahnya. Masa ditinggalkan dulu Iyan baru aje 2-3 minggu..tak cam muka org lagi..Tapi Alhamdulillah...Jarak tak memutuskan ikatan anak dan ayah. Keserasian tetap ada. Iyan ok n happy jer bila bertemu ayahnya. Iman yg excited sgt masa tu. Aku of course gumbiranya tak terkata..hehe..

Emm..Segalanya sudah kembali seperti sebelumnya..iaitu aku dan anak2 melalui hari2 kami sendiri seperti biasa.Aku apa lg..,rutin harian..pergi kerja balik keje ..anak2 menghabiskan masa mereka di Taska.kami mmg byk menghabiskan masa di rumah aje.Maklumlah..suami dah pun kembali bertugas dan pulang ke KSA. Cepat betul masa berlalu..14hari abg JMD bersama kami,terasa begitu pantas berlalu. Syukurlah walaupun pada mulanya abg JMD sepatutnya cuti sehingga 13hb tapi disbbkn ada masalah yg perlu disettlekan.. abg JMD extend cutinya shgga 17hb.Kira oraitlah tu..


"Bila lagi dapat duk kat riba ayah ek..." kata Iyan
mengimbas kenangan bersama ayah di rumah tok mak.

Masa yang dihabiskn bersama aku dan anak2 mmglah terhad. Kami spend byk masa kami dikampung sempena menyambut Hari Raya Haji. Selepas itu di rumah emakku sendiri ada membuat majlis tahlil utk arwah ayahandaku. Tapi yang pastinya anak2 gembira dapat pulang ke kampung bersama2 ayahnya. Sebelum ni...kami berlima beranak ajelah balik kampung. Sekrg ni agak susah sikit pasal baby Iyan dah besar. Duduk lama sikit dlm baby car seat dia tu..dh mula mngamuk..kalu tak, sebelum ni aku lima beranak kerap jugak balik kampung..nekad dan pasrah ajelah..hehe..

Aritu aku amik cuti agak lama jugak. So, anak2 dah mula syiok duk kat umah. Apa lagi...sebuk ar suruh aku sambung cuti lagi. Tapi sorry ler anak2ku...ibu sibuk banget..boss ibu plak sambung cuti sebaik saje ibu naik keje. Ni pun aku dh amik cuti tahun depan...proportionate...cuti pinjam ar apa lagi..hehe..

Makanya, aku dan anak2 dah kembali melakukan rutin harian kami iaitu chatting dgn abg JMD. Nasib baik kecanggihan teknologi sekrg tak memutuskan hubungan kami meskipun di alam maya.Syukurlah...Nak telepon lama2 pun..suara abg JMD tu dh mcm Rod Stewart plak..hehe..jgn mare yer abg JMD...mudah2an cepat sembuh total..(dialog indon lah pulak)hehehe..Rindu gak dgn suara merdunya tu hehehe....

Sebelum tido tak lengkap kalu tak chatting dgn ayah.

Oklah..apa2 pun ..utk isteri2 atau ibu2 yg seangkatan atau senasib dgn ku...bolehlah bertukar2 pendapat atau maklumat ataupun jika mahu bercerita-ceriti sudi2lah mengemel aku kat eylla_sue@yahoo.com atau suhaila@natoleo.com .






Sekian, wassalam.

No comments: